top of page
Etsi
Writer's pictureTuomas Immonen

Miksi aikasi ei riitä myymiseen?

Myynti on B2B-maailmassa elinehto. Kuitenkin moni yritys kohtaa toistuvasti saman ongelman: aika ei yksinkertaisesti riitä kaikkeen tarvittavaan myyntityöhön. Tämän pulman juurisyy on usein yllättävän selkeä, mutta silti laajalti huomiotta jätetty: myyntiprosessin alkupää on jäänyt kehittämättä.


Myyntiprosessin alkuvaiheen merkitys

Kun puhutaan B2B-myyntiprosessista, alkuvaiheen optimointi on välttämätöntä. Moni yritys keskittyy automaattisesti myynnin kvantiteetin lisäämiseen – usein ajatellen, että lisääntyneet myyntiponnistelut johtavat automaattisesti suurempaan myyntiin. Todellisuudessa avainasemassa on kuitenkin suunta, laatu, ajoitus ei pelkästään määrä.


Yleisimmät kompastuskivet

Yleisin virhe on tavoitella vääriä asiakassegmenttejä, väärillä viesteillä ja vieläpä väärään aikaan. Tämä johtaa paitsi hukkaan heitettyyn aikaan, myös resursseihin, jotka olisi voitu käyttää huomattavasti tehokkaammin. Tässä kohtaa CRM-käyttöönotto astuu kuvaan: modernit CRM-järjestelmät tarjoavat ratkaisuja juuri näihin haasteisiin, auttamalla kohdentamaan myyntiponnistelut oikein ja tehostamaan myyntiprosessia.


CRM-käyttöönoton hyödyt

Parhaimmillaan CRM-järjestelmä on liki täydellinen työkalu strategiasi jalkauttamiseen, sillä voit määritellä sinne miten ja missä vaiheessa myyjiesi tulee toteuttaa tiettyjä toimenpiteitä ja tehtäviä. CRM-järjestelmän käyttöönotto mahdollistaa myös syvällisemmän ymmärryksen potentiaalisista ja nykyisistä asiakkaistasi, heidän tarpeistaan ja ostopoluistaan. Tämän datan avulla voit räätälöidä myynti- ja markkinointitoimenpiteesi tavoittamaan oikeat ihmiset oikeaan aikaan – ja ennen kaikkea oikealla viestillä.


Myynnin kehittäminen strategisesti

Ennen kuin lähdetään lisäämään myyntiponnistelujen määrää, on olennaista keskittyä myynnin ja markkinoinnin suuntaukseen, laatuun sekä ajoitukseen. Tämä lähestymistapa ei ainoastaan säästä aikaa ja resursseja, vaan myös tehostaa myyntiprosessia kokonaisuutena, tarjoten parempia tuloksia vähemmällä vaivalla.


Johtopäätös

Jos koet, että aikasi ei riitä myymiseen, on aika tarkastella uudelleen B2B-myyntiprosessisi alkuvaiheita. CRM-käyttöönoton ja strategisen myynnin kehittämisen avulla voit varmistaa, että myyntiponnistelusi kohdistuvat oikein – ja saavuttavat halutut tulokset. Muista, että myynnissä laatu voittaa määrän. Keskity siis ensin perustan rakentamiseen, ennen kuin lisäät vauhtia.


Haluatko syventää ymmärrystäsi siitä, kuinka CRM-järjestelmän avulla voit tehostaa B2B-myyntiprosessiasi ja kehittää myyntiäsi? Ota yhteyttä – autamme mielellämme.


 

Intohimona myynti ja sen kehittäminen.


Tuomas Immonen

+358 400 615 399


Visiomme on virtaviivaistaa B2B myyntiprosessi alusta loppuun, jolloin sinulle jää enemmän aikaa asiakas suhteiden luomiseen ja uusien sopimusten tekemiseen.


Onko harkinnassa CRM tai Pipedrive käyttöönotto?

Kaipaatteko apua asiakashankintaan?

Kaipaako B2B-myyntinne tehostusta?

6 katselukertaa0 kommenttia

Viimeisimmät päivitykset

Katso kaikki

Comentários


bottom of page